efaktura

Szanowni Państwo,

z przyjemnością informujemy, że RCI LEASING Polska Sp. z o.o. wdrożył wysyłkę elektronicznych faktur! Od lutego 2021 r. faktury wysyłane za pośrednictwem tradycyjnej poczty mają zmienioną szatę graficzną – dodane zostały elementy pozwalające na przekazanie przez Klienta zgody na przejście z faktury papierowej na elektroniczną, dostarczaną za pośrednictwem adresu e-mail. Elementy oznaczone kolorem czerwonym na poniższej grafice są niezbędne do ukończenia procesu (dla każdego Klienta przypisane są indywidualne, jednorazowe kody zamieszczane na dole faktury):

Powyżej zaprezentowany został tylko przykład - prosimy o skorzystanie z kodów wydrukowanych na fakturach.

Proces przejścia na e-fakturę został tak zaplanowany, aby był maksymalnie prosty i intuicyjny – możliwe są dwie ścieżki postępowania, a wybór zależy od preferencji Klienta.

Klienci mogą skorzystać z następujących rozwiązań:

  • wykorzystać kod QR, zamieszczany na fakturach. Skierowanie aparatu telefonu na ten kod pozwoli przekierować Klienta na stronę internetową faktura.e-rci.pl. Kod QR jest indywidualny dla każdego Klienta, co wiąże się z tym, że zawiera w sobie informacje, dzięki którym proces przekazywania zgody jest uproszczony. Po uzupełnieniu brakujących danych Klienta, należy zapoznać się z oświadczeniami - w przypadku zgody należy je zaakceptować, a następnie oczekiwać na wiadomość wysłaną na wskazany adres mailowy, dzięki której można ostatecznie potwierdzić przekazanie zgody i zakończyć proces.
  • ręcznie przepisać adres strony faktura.e-rci.pl do przeglądarki. Po przejściu na stronę, należy zalogować się kodem widocznym na fakturze, uzupełnić dane Klienta (w odpowiednie pola należy wpisać imię, nazwisko oraz adres e-mail na jaki chcemy otrzymywać e-faktury), zapoznać się z oświadczeniami dotyczącymi e-faktury i w przypadku ich akceptacji wyrazić swoje potwierdzenie poprzez zaznaczeniu obu pól, a następnie kliknąć przycisk „DALEJ”, a na koniec potwierdzić przekazanie procesu poprzez kliknięcie przycisku „POTWIERDZAM” w wiadomości wysłanej na wskazany adres e-mail.

UWAGA: kod na fakturze jest jednorazowy i zachowuje ważność przez 31 dni od daty wystawienia faktury;

Adres strony to faktura.e-rci.pl - proszę nie wpisywać na początku www.

W obu przypadkach, po prawidłowym zakończeniu procesu zgłoszenia chęci otrzymywania e-faktury Klient zobaczy następującą informację:

                                                                                  

UWAGA – aby otrzymywać e-fakturę, Klienci RCI LEASING muszą elektronicznie zgłosić chęć otrzymywania e-faktury, nie jest to proces odbywający się automatycznie. 

Nowi Klienci chęć otrzymywania e-faktury mogą przekazać dopiero po otrzymaniu pierwszej faktury „papierowej” za czynsz miesięczny, zgodnie z procedurą opisaną powyżej (nie ma obecnie możliwości zgłoszenia takiej chęci już przy podpisywaniu umowy).

 

PYTANIA i ODPOWIEDZI

Czy można zadzwonić lub wysłać maila do RCI LEASING i w ten sposób zgłosić chęć otrzymywania e-faktury?

Nie, przewidzieliśmy dla Państwa wyłącznie ścieżkę wykorzystującą kod QR i platformę – zajmuje to tylko chwilę i pozwala ograniczyć ryzyko pomyłki, ponieważ Klienci zaraz po przejściu ścieżki otrzymują potwierdzenie swojego zgłoszenia.

Jestem nowym klientem i chcę otrzymywać e-fakturę – jak to załatwić?

Obecnie nie można zamówić e-faktury w momencie podpisywania umowy – Klient musi poczekać na pierwszą fakturę papierową za czynsz miesięczny i dopiero wtedy dokonać rejestracji za pośrednictwem strony faktura.e-rci.pl.

Jak upewnić się, że moja prośba została prawidłowo zarejestrowana i że kolejne faktury dostanę na adres e-mail?

Na koniec rejestracji zgody wysyłany jest mail, z którego po kliknięciu w przycisk „POTWIERDZAM” przenoszeni jesteśmy do strony z informacją o pomyślnym przejściu procesu.

Mam 5 umów leasingowych i dostaję 5 faktur miesięcznie – czy muszę potwierdzać e-fakturę dla każdej umowy leasingu oddzielnie?

Wystarczy zgłosić chęć jeden raz i wszystkie faktury będą przychodzić na ten sam adres e-mail.

Mam 5 umów leasingowych i przeszedłem na e- fakturę – ile maili z fakturami dostanę?

Każda e-faktura zostanie wysłana oddzielnym mailem.

Na fakturze nie ma kodu QR ani kodu do strony internetowej.

Proszę sprawdzić, kiedy faktura została wystawiona – dopiero faktury za luty 2021 r. i późniejsze zawierają elementy pozwalające przejść na e-fakturę.

Czy mogę wskazać więcej niż jeden adres e-mail na który chcę otrzymać fakturę?

Można wskazać tylko jeden adres e-mail do otrzymywania faktury - proszę dodatkowo spojrzeć na odpowiedź do kolejnego pytania.  

Mam kilka umów, czy mogę wskazać inny adres e-mail do otrzymywania każdej e-faktury?

Nie, proszę podać jeden adres e-mail.

Uwaga: Jeśli mają Państwo kilka umów i kilka kodów, to po podjęciu próby rejestrowania ich wszystkich, faktury ostatecznie trafią na ten adres e-mail, który został wskazany jako ostatni.